Wednesday, July 23, 2008

cerita ra'yat

Bismillahirrahmanirrahim.
sedikit teruja dan terkesima dengan kemajuan masaa kini.
blog. waaahh. seakan seronok bermain dan mengenal blog.

kenapa ra'yat kelas bawah?

timbul persoalan masing masing.
dan masing masing ada suara dan sebab sendiri.

Hilmi(bukan nama sebenar, ya)
"ra'yat yg lepak tak kira jenis bangsa budaya kelas darjat agama tahap sosial.
tak kisah suasana macam mana, haru biru, bau busuk lahanat, boleh saja nak masuk.
ikut keadaan jugaa laaahh kn."

Khairul(bukan nama sebenar, juga ya)
"kenapa? sebab kita tak layak naik dan duduk di atas. golongan kami dipandang rendah.
ini satu penghargaan sebenarnya, kepada bangsa busuk hina seperti kami. maaf sesiapa, jika terguris."

Syaker(bukan ejaan sebenar, ya)
"sebab aku golongan kelas bawah. simple kan? aku suka. habis. hahaha."


Bobo(bukan nama di atas IC, ya)
"cakap ape douhh. haa, dah memang aku kelas bawahan. itu je yg mampu.
aku terkedu dan terkelu. full stop."

Rafie(bukan nama penuh, ya)
"sebab kami golongan sepi. gua takde mende. cukup lahh.. *menangis* seketika."

Saisod(makhluk tuhan, hamster)
"ciitt ciitt cittt."

Puas? ini benar.
memang luahan hati ikhlas yang sepi dan dahagakan kasih dan perhatian.
bersepah tunggang langgang. maaf.
imej sebegitu sudah. tak suka tak apa.
harap dapat terima.
introduksi sampai sini. nanti sambung lagi.
heeeeeeuuuu peace peace. salam harmoni dan muhibah.

oouuhh bebeeehhh!!

3 comments:

jojo said...

kelas bawah tapi emangnya tangan bisa dibelai sama cewek...
gimana siyh?...

Anak Anak Kecil said...

oooohhhh ini kes parah.
semua manusia bikin silap.
guaa alpa.
gua lupa.
sial sial.
maaf seribu kali.
kelas bawaah hinaa!!
aaaahhh...

jojo said...

haha...
panas siyh...