Saturday, August 2, 2008

Pemandu teksi tak bertanggungjawab. guaa lahh.

guaa manusiaa. manusia biasa. takdak kelebihan apa pun. sama saja dgn orang lain. dan yaaa, gua penah buat salah. selalu. selalu sangat. biasaalaah tuhh. semalam pun samaa. sampai ramai pihak yang marah maraahh.

kenapa? sebab gua tinggalkan orang. tinggalkan gadis. gua ngan mmbe guaa janji nk angkat dia kt college. nk g damai mulanyaa. tapi semuanyaa tak jadii.

ceritanyaa.
gua pulang rumah ngan kawan guaa yg lain. dlm kereta, 4 org. keta gua tak besa mana. paling muat 6 orang. guaa smpai umah lepas anta gadis tuh, kira kira senja laahh. so lepak lepak umah, kena lamaa sikit. kalau tak, apa kata mak gua. buat umah cm hotel, balek amik baju, pastu chow.

guaa tanak cmtuh da. kena laa lepak lepak dulu. tym gua kt umah, ada 2 mmbe guaa da roger, minta tolong gua amik kt mentari sorang, lg sorng kt Ou. masing masing terkandas. tiada transportasi. guaa bingung, kete tak muat nak sumbat. japg nk kne angkt gadis kt college. naik pening. gua pening.

gua coba buat keputusan, gua mintak tlg mmbe gua yg lain yg duduk berdekatan kt ou, tp malang, die xleh nk tlg amik mmbe gua kt ou tu. die kt ou dari jam6. tunggu org amikkn. xde. yg kt mentari pun sama. gua minta kwn baik gua yg dok kt stu, tlg amik kwn gua kt stu. mereka saling mengenali laahh. tp dia punya hal, tak dapat jemput dgn awal. jadi, kne gak laa gua tlg amik deorng duaa. yg kt mentari tuh, lagi laa.. kesian. tunggu kt stu sejak jam 6.45 rasaa. lagi xleh buat apa2. sbb dari komuter station. so, dlm jam9 xsilap, gua gerak dr umah. angkat 2mmbe gua kt mentari dan ou.

gua pun tinggalkan gadis tuh kt hostel college ngan mmbe dia(kesilapan guaa lakukan sampai dimarahi rakan diaa). gua terpaksaa!! kete gua tak muat nk sumbat!! gua xleh buat semua benda dalam satu masa. maaf sangat sangat. gua tau, gua da janji nk angkat dia kt college. tapi nk buat camna, keadaan memaksa.

kalau gua tak angkt mmbe gua yg terkandas, apa pulaa jadii. deorng daa laa takde transport lgsng. gua pikir, gadis tuh atleast die lepak ngan mmbe die, ade mnde die leh wat lg. ade back up plan. die bleh laa ikut mmbe die tuhh. tapi itulaahh, anggapan dilakukan. dia kata dia ditinggalkan. gua terasa. sebab gua yg pegang stereng keta. gua yg decide sume. gua salah.

lepas angkt mmbe gua kt mentari dan ou, kitorng gerak rasta. tak jadi g damai. tak larat. mood ilang sikit. lgpun, bobo tak jadi nk belanja maghdud. kesana dgn sebijik kete, 6org. penuh. smpai rasta, gua roger laa mmbe gua, yg dok dkat tmn tun. cl die, then die ckp die tak larat, lgpun sok die ade hal. kenduri kut. guaa pun tak paksa laa. tapi, lepas tuh tiba tiba dia cm marah gua.

"kau da laa tinggalkan *gadis* tuhh kt hostel. janji nk amik die, tp xamik. da laa bday die. kesian ah die. kate kelas bawah. asal cmni lak." lebih kurang cmnh la.

gua bingung. terkejut. cmne die ni pun leh tau. yaaa, memang salah guaa kn. tinggalkan budak tuh. da la bday dia. buat dia cmtuh. bday patutnya hari gembira buat dia. tp semua ni terjadi.
pstu, gua minta mmbe gua anta mesej kt die, tnye ktne sume. pstu die reply,

"apa lu kesah. lu da tinggalkan gua, nk sibuk sibuk tanya gua kt mana asal." lebih kurang.

haaaa. terkejut guaa baca. tp bkn dia yg reply, mmbe die rupenye. tgk, sume da panas. sbb keputusan yg gua buat. yaaa, salah guaa kn semua nhh?? kalau guaa tak angkat mmbe gua tuh, bole laa gua angkt gadis tuhh. kan. tapi gua nk betulkan, dlm situasi nh, jgn salahkn mmbe gua yg minta tlg guaa. sbb deorng pun tak sangka semua ni terjadi. deorng tak tahu situasi yg terjadi. tp gua pasti, gua salah. sebab gua letak janji pada gadis tuh utk angkt dia nk gerak damai nanti. maaf banyak banyak. perlukah gua ulang shoutout gua kt fs tuhh..

"kalau wa mampu buat semua benda dalam satuu masaa, dahh laama wa buaat. maaf semuaa."

kpd rakan rakan si gadis, gua minta maaf sgt2 laahh. gua harap kalian memahami situasi. kalau tak paham gak, takpe. minta maaf lahh. gua cuma minta korng ingat, gua bukan sempurna dan cuma manusiaa biasa.. insyaallah kalau ada rezeki, gua beli hummer sebijik, besa sket kete guaa. bole sumbat bpe ramai.. takde lagi masalah ditinggalkan cmnh. maaf maaf maaf.

gua pemandu teksi yang tak bertanggungjawab. tak letak janji pada tempatnya. iyaah, pemandu teksi. salam.

3 comments:

asx said...

sabar . hidup tak pernah senang . =)

Anak Anak Kecil said...

adaa jugaa yg memahaami

hilariouskozac said...

its ups and downs in life..